Maneesilla, ilma -0, aika kipakka tuuli. Treeneissä Mirja & Bumba ja Capu mun ja Voltin lisäksi. Treenejä veti Sami.

 

Treenit aloitettiin keppiharjoituksella ja takaleikkauksen harjoittelulla. No, kepit alkaa sujua jo ok, mulla vaan tahtoo niitä kämmejä tulla, rupeen hätäileen ja sitten Volttikin menee rytmissä sekaisin. Mutta tänään kepit meni "väärältä" puolelta loistavasti!!! Mä sitten kai vaan jotenkin tajusin, miten mun pitää siltä puolelta ohjata, mä en voi ymmärtää, miten se voi olla mulle niin paljon vaikeempaa! Vasemmalta puolelta ei juuri mitään ongelmia, mutta voi kauhistus sitä oikeaa puolta! Ehkä mä vaan kuitenkin tajusin sen jujun hetkellisesti, uskon, että taas ens maanantaina ongelma jatkuu... Takaleikkaus sujui kanssa ihan hyvin; ekalla kerralla Voltti käänty kattoon, kun leikkasin, mutta meni kuitenkin hypyn yli ja kääntyi vastakkaiseen suuntaan missä mä olin hypyn jälkeen. No, se tietty johtu siitä, kun kuvitteli minunkin olevan sillä puolella. Useampi toisto tätä ja alkoi takaleikkaus sujumaan varsin mallikkaasti, ainoo ongelma mun mielestä se, kun vauhti ohjaajalla hidastuu ennen hyppyä, (kun odottaa, että koira lukitsee esteen ja hyppää) hidastuu myös koiran vauhti vielä tässä vaiheessa, kun on epävarma, kuinka tulis mennä. Ei muuta kun toistoja ja toistoja, sillä se Voltti oppii varmuutta etenemiseen, vaikka mä tekisin takana mitä!

Tokalla radalla harjoiteltiin "vippausta", eli kolme hyppyä, jokaisen välissä välistäveto ja vippaus seuraavalle hypylle. Meille jo huomattavasti vaikeampaa; en meinaa aina muistaa peruuttaa tarpeeks ja antaa koiralle tilaa, en kai vaan muista, että ei se Voltti ohjaudu niin pienestä tilasta kuin Nuca... Vippaus saatiin sujumaan, ei kuitenkaan kovin mallikkaasti mun mielestä. Lisäksi tehtiin pientä radan pätkää, jossa puomi, rengas, hyppyjä, putki ja kepit. Puomi menee jo hyvin osana rataa, Voltilla tuppaa kyllä olemaan melkoinen kiire puomille sekä ylös- ja alastulolle, se ahneus, se ahneus. Rengas oli tänään tosi vaikea ja varsinkin kun Voltti joutui suorittamaan esteen niin, että oli mun oikealla puolella. Mä meinasin jo ihan oikeesti hermostua, kun ei millään suostunut olemaan oikealla puolella, MUTTA ONNEKSI MÄ MUISTIN, että Voltille ei saa hermostua!!!! Ja arvatkaa vaan, onko vaikeeta yrittää olla cool, kun sisällä kiehuu! Ja mun piti ihan oikeesti lopettaa se renkaan sahaaminen ja ottaa rengasta niin, että Voltti oli mun vasemmalla puolella ja että saatiin monta onnistunutta suoritusta. Mä en ihan oikeesti halua pilata omalla hermostuneisuudellani tätä niin mukavasti alkanutta agiuraa!