Paikkana maneesi, lämpötila noin -7. Mukana treeneissä Sami & Arttu, Nini & Pele ja Katja & Ronja. Treenejä veti Sinikka.

 

NUCA

Nuca ollut treenitauolla 2kk kohdunpoiston takia. Ajattelin, että eihän siitä mitään tule ja ei siitä juuri tullutkaan!

Rata aika kimurantti, vaikeita hyppyjä ja putkia, välistävetoja ja ohjauksia toisen esteen vierestä menemättä sinne. No, Nuksu meni ihan kohtalaisesti kun ajatellaan, että mä en jaksanut todellakaan liikkua kunnolla toppahousujeni ja-kenkieni kanssa. En edes muistanut rataa! Ja kaiken kukkuraksi Nuca jäi pussiin haistelemaan jotain, siis HAISTELEMAAN! Onkohan motivaation puutos, joko koiralla tai ohjaajalla? Ja mä kun luulin, että mimmi olis intoo täynnä, kun on ollut niin pitkä tauko! Siis olihan Nuksu intoo täynnä, treenikavereihin, siis ihmisiin. Meni kuppi totaalisesti nurin, kun näki tutut ihmiset.

Ainoa, mikä mun mielestä meni hyvin, oli kepit ja sinne hakeutuminen itsenäisesti, ilman mua ja vielä oikeasta välistä sisään. Siis Nuca alkaa olla varma kepeillä, korkee aika kun ollaan kolmosissa kisattu jo jonkin aikaa.

Eipä jäänyt treeneistä kovin kummoinen fiilis, olen jopa leikitellyt ajatuksella, että Nuksun agiura on kohta päätöksessä. Siis Nupesta ei tullutkaan AVA:a.

 

SIRE

Treenit meni hyvin, lähes yhtä hyvin kuin viimeksi. Ainoo vaan, että taas niitä rimoja tuli alas. No, radan meno keskeytettiin aina, jos rima putosi. Riman pudotus ei johdu siitä, että hyppäis huonosti, vaan siitä, että jos mä rynnin, tulee Sipalle kiire mun perään ja rupee potkiin entistä enemmän vauhtii, vaikka sitä on jo tarpeeks!

Tehtiin muutama kuvio, jossa harjoittelin valssia, sujui hyvin, onnistumisen riemua siitä, että S taipuu todella pienistä kulmista hypyille, kun vaan ohjaan tarkasti. Lisäksi hyppyjä kiertäen, ne Sireltä sujuu hyvin, edes rimat ei kolise.

Ja lopuksi rataa, jossa kuusi estettä, Siren ennätys! Tosi kiva oli tehdä kuuden esteen rataa, varsinkin kun oli kiemuraista. Sire meni radanpätkän hyvin, ei virheellistä suoritusta, ainoastaan muutama rima kolisi mun kiireen takia. Toisaalta pitäis harjoitella "helppoa" ja melko suoraviivaista menoa, jos meinaa kilpailla ja vielä pärjätä. Muistaakseni mun täytyy kuitenkin ensin mennä Siren kanssa I-luokkaan, vaikka olen kisannut jo vuosia monen koiran kanssa...

Täytyy tässä lopuksi mainita, että Voltilla oli kauhea ikävä ollut kotona, Nuca ja Sire olivat treeneissä, Markolta meinas palaa hihat Voltin vinkumiseen!