Mukana treeneissä: Pia & Onni, Jaana & Venus, Marianna & Säde ja Nini & Pele. Kouluttajana Sinikka

Tänään jo toinen kerta, kun päästiin Sirpun kanssa ihan kahdestaan treeneihin, Nuca on vielä sairaslomalla. Täytyy heti alkuun kehua, että oli aivan loistavat treenit!

Aloitettiin hypyillä ja välistävedolla. Kaksi hyppyä rinnakkain, välissä koiran mentävä rako. Aluksi Sirppu oli mun vasemmalla puolella ja tältä puolelta harjoitus sujui hyvin. Ei rimoja alas, useita toistoja. Otettiin myös niin, että S oli mun oikealla puolella ja se tuotti selvästi vaikeuksia, tämä puoli vaikeampi sekä koiralle että ohjaajalle. Tehtiin useita toistoja ja lähes aina toinen hyppy mentiin ohi. Epätoivo alkoi hiipimään, no kun sitten oikein liioitellusti tämä kuvio tehtiin, niin onnistuihan se.

Seuraavaksi putki ja muuri, putki kulki A:n alitse, myös tämä harjoitus sujui hyvin, Sire ei edes yrittänyt A:lle. Muuri hyvin hallussa. Useita toistoja, että saatiin varmuus muurille.

Tämän jälkeen pieni radan pätkä; hyppy, hyppy (nämä kaksi noin 90 kulmassa), välistäveto, hyppy, putkeen ja muuri. Aivan loistavasti!!!! Treenitoverit kehuivat, että alkaa näyttää jo agilityltä sen kaiken kohelluksen jälkeen...

Tehtiin myös rata toisin päin ja heti tuli ongelmia putken jälkeen, koira "unohtui" selän taakse. Mä en voi käsittää, että vaikka yli 10v on lajia harrastanut, ei vieläkään ole oppinut kaikkea! Siis itse kiirehdin seuraavalle esteelle, vaikka mun ei todellakaan tarvitse kiirehtiä, on meinaan sen verran nopea tuo Sirkkulainen! Saatiinhan tämäkin kuvio sujumaan, kun mä sain itseni hallintaan.

Lopuksi vielä keppejä molemmilta puolilta, taas se oikea puoli meille molemmille vaikeampi. Ehkä sitten alkaa tulosta näkymään, kun saan ne kujakepit itselleni.

Todella ihana treeni-ilta, nyt jo alkaa tuntumaan siltä, että ehkä  me kohta päästäis kisoihin. Aikaisemmin ollut paljon ongelmia rimojen kanssa, se ensimmäinen meinaa aina pudota, mutta tänään ei kertaakaan. Lisäksi mulla ollut "pelkoa" liikkua itse reippaasti, kun mun vauhti kiihtyy, kiihtyy myös Siren ja sen kaikki tietää, mitä siitä seuraa! Tänään kaikki meni jotenkin niin rennosti, ja Sinikan mukaan mun taito ohjata Sireä alkaa näkymään hyvinä suorituksina.