On taas tämä kirjoittaminen jäänyt, mutta opiskelut ovat alkaneet ja tuntuu, että päivästä ei jää mitään jäljelle opiskelun ja treenien jälkeen!

Viime viikon maanantaina olin agitreeneissä Siren, Voltin ja Hikan kanssa. Tanja lähti reissuun, joten Hikkis ja Fedi olivat meillä yökylässä. Joten miksi en olisi vienyt myös Hikkaa treeneihin! Täytyy tunnustaa, että en mielelläni tee tätä enää toista kertaa, koska on tosi rankkaa treenata kolmen koiran kanssa samassa ryhmässä. Voltin ja Hikan treenit olivat lähinnä hauskanpitoa, mutta Sireltä vaadin enemmän. Siren treenit meni hyvin, paitsi keinulla otettiin takapakkia, kun ei olla menty sitä aikoihin niin tietty Sirppu juoksi sen suoraan läpi. Ei muuta kuin palataan lähtöpisteeseen ja otetaan keinua yksittäisenä esteenä.

Keskiviikkona olin Nucan kanssa hakuilemassa pienellä porukalla. Otin taas ilmaisutreeniä, koska haukku pätkii, kun kuulee mun rymistelevän metsässä. Sovittiin maalimiesten kanssa niin, että kun Nuupelin haukku herpaantuu ja alkaa katseellaan etsiä mua, maalimies liikkuu muutaman askeleen eteenpäin. Ekalla maalimiehellä haukkui hyvin, ei tarvinut siirtyä. Myös toinen meni yes, mutta sitten alkoi pätkittää. Maalimiehet pakenivat ja Nupeli ei oikein meinannut ymmärtää, että ruoka karkaa, katsoi muakin ihmeissään, että mitä noi meinaa! Viimeisellä maalimiehellä mun mielestä tajusi, että kannattaa tuijottaa herkeämättä maalimiestä, ettei karkaa. Nimittäin ei edes vilkaissut minuun, kun tulin paikalle.

Torstaina oltiin Nucan ja Siren kanssa agitreeneissä. Nupelin treenit meni loistavasti, oli virtaa ja voimaa! Ratakin meni suht virheettömästi, vaikka yritin auttaa Nucaa kepeillä kuin Sireä... Tässä se nähdään, kun ohjaa samoissa treeneissä kahta täysin erilaista koiraa. Otin radan muutaman kerran kokonaan ja sitten hioin pieniä yksityiskohtia ja Nuca pysyi vireessä koko ajan! Siren kanssa taas loisto treeni, nyt alkaa ongelmat olemaan mun ohjauksessa, koira osaa jo melko hyvin suorittaa kaikki itsenäisesti. Mun täytyy olla koko ajan tosi tarkkana, Sire menee helposti ohi esteisteistä, kun vauhti on niin kova. Oma sijoittuminen radalla on tosi tarkkaa. keinua treenattiin myös ja meni melko hyvin, tosin mun täytyy olla tarkkana, pälyilee selvästi niin paljon ympärilleen kun etenee lautaa pitkin, että saataa vaikka hypätä pois kesken kaiken.

Sari on palannut takaisin maisemiin, ihanaa! Jo tehtiin sotasuunnitelmaa marraskuun toko-kisoja varten...